15 Ekim, 2010

Zürefanın Düşkünü



Son günlerde sınıfta çocuklarla müzik dinliyoruz, çoğumuz grip olduğu için de Barış Manço'nun Nane Limon Kabuğu en çok istek alan şarkılardan.

Şarkı güzel de, ne zamandır kafamda soru işaret oluşturan "Zürefanın düşkünü beyaz giyer kış günü" atasözünü ve zürefanın ne olduğunu araştırmak şart olmuştu. Öğrendim rahatladım. Siz de merak ediyorsanız öğrenin rahatlayın efendim:)

Zürefanın düşkünü beyaz giyer kış günü atasözünün anlamına baktığımda "Daha önce iyi bir durumda olan kişi bu konumunu kaybettiğinde uygun olmayan, yersiz davranışlarda bulunur." olduğunu gördüm.


Peki zürefa neymiş? Nazikler, kibarlar anlamına geliyormuş. 


Neyse ki www.tdk.gov.tr var!

4 kişi üşenmeyip içini döktü:

Gamze dedi ki...

O zaman zurefa olmakta sakınca yok :)

Aslı dedi ki...

Tabii ki, "zürefalık" da bir erdemmiş meğer:))

Duru Günaçan dedi ki...

woow bu atasözünün anlamını bilmiyordum ama bazen kullanıyordum. hatta yanlış yerlerde kullanıyormuşum. öğrendiğim iyi oldu. teşekkürler Aslı:)

Aslı dedi ki...

Ben de yanlış kullanmışım hep, daha yeni fark ettim:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kim o?