04 Şubat, 2010

Kanser...

Bugün "Keşke her günüm böyle olsa" diyebileceğim bir başlangıç yaptım güne. 10'a kadar uyudum:) Uyanınca tiroid hapımı içmeyi unutmadım( her sabah kahvaltından 20-30 dakika önce almayı hatırlamakta zorlanıyorum...) Bir dilim kepek ekmeği, beyaz peynir ve yeşil çaydan oluşan bir kahvaltı yaptım. Meğer domates-zeytinyağı ikilisi olmadan da kahvaltı lezzetli olabiliyormuş:)

Spor salonunda koşu bantlarımızın önündeki duvarda televizyonlar var. Bugün Dünya Kanser Günü olduğu için bir doktor kanser hakkında konuşuyordu. Ben sigara kullanmadığım ve kızartma-mangal tarzı yiyecekleri tüketmediğim için o bölümleri sakince izledim. Ama kilo aldıkça kansere adım adım yaklaştığımızı anlatmaya başlayınca konu bana da dokunmaya başlamış oldu...

Doktorun kanser hakkında yaptığı konuşmada beni en çok etkileyen bölüm tiroid kanseriyle ilgili olan bölümdü. Aileden gelen tiroid sorunlarımız olduğu için fotoğraflarda boğazımda belirginleşen şişliği görünce hemen doktora gittiğimde 2  adet ufak nodülüm olduğunu öğrenmiştim. Bir sonraki muayenede 4 tane olmuşlardı. Bir sonraki muayenede boyutları iyice büyümüştü ama tahlil sonuçlarım temiz çıkıyordu.Geçen yıl nodüllere biyopsi yapıldı. Kanser çıkmadı ama antitriglobulin yüksek çıktığı için haşimoto hastalığı olabileceğini söylediler.


Gelelim beni ve okuyan herkesi ilgilendiren bölüme. Doktora tiroid kanserine karşı nasıl bir önlem alınabilir dediklerinde " Ekranlardan uzak durun" dedi. TV ve bilgisayar ekranlarının yaydığı radyasyona en çok maruz kalan bölge olduğu için tiroid kanserini tetikleyebileceğini düşünüyorlarmış.

Bugün Dünya Kanser Günü ve Türkiyede birçok insan bu hastalıkla mücadele ediyor... Sizi bilmem ama ben kanser konusunda endişeliyim... Rahim ağzı kanseri için aşılarımı oldum ve göğüs kanseri için kendimi muayene etmeye çalışıyorum ama... Önceki kuşakları böyle vurduysa bizim kuşağımızı darmadağın edebileceğine inanıyorum... Siz de aynı fikirdeyseniz buradan merak ettiğiniz konularda bilgi alabilir ve "KANSER ÖNLENEBİLİR"  fikrini benimseyip hayatınızı ve alabileceğiniz önlemleri gözden geçirebilirsiniz...

10 kişi üşenmeyip içini döktü:

deniz dedi ki...

aslı, geçmiş olsun. çok güzel bir yazı yazmışsın. bedenimize çok iyi bakmamız gerekiyor aslında.benimde bu aralar sağlıkla ilgili küçük pürüzlerim var ve dikkat etmeye çalışıyorum herşeye.
spora gitmen çok güzel, geçen sene bende gidebilmiştim ve gerçekten çok fark ettiğini düşünüyorum.

Aslı dedi ki...

Teşekkür ederim canım sana da geçmiş olsun, umarım senin sağlık problemlerin de geçici şeylerdir... Sporun çok önemli olduğunu, devam edersem hayatımı her yönden etkileyebileceğini ve beni çok daha iyi bir hayata taşıyacağını biliyorum ama bilmek yetmiyor... Bir süre düzenli olarak spora devam edebilsem bile bunu hayat biçimi haline getiremiyorum... Oturduğum yerden spor yapmadığıma üzülmek de hiçbir işe yaramıyor... Umarım bu defa uzun süre düzenli olarak spora devam edebilirim...

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

çok büyük geçmiş olsun. umarım cumali aktolun'u tanıyorsundur hatta onun danışanısındır. ben orada iyileştim:) bende küçük bir nodül bir de iyot eksikliği vardı. şimdi 6 ayda bir kontrole gidiyorum o kadar:) kesinlikle tanımalısın cumali bey'i..

Aslı dedi ki...

Aaaa spor yaparken not alma imkanım olmadığı için doktorun adını hatırlayamamıştım ama bugün seyrettiğim doktor ta kendisiydi:) Çok teşekkür ederim, ismi hayatta hatırlayamazdım!

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

baksana, teknoloji ve blog kardeşliği nelere kadir:)) çok çok sevindim; iyi ki yazmışsın, ben de iyi ki okumuş ve yorum yazmışımm!

POLLYANNA dedi ki...

Aslicim, cok gecmis olsun..Sana, ailene ve tum sevdiklerine bol saglikli uzun omurler diliyorum...Sevgiler

Aslı dedi ki...

Tamamen aynı fikirdeyim seda:) Bloglar aracılığıyla burada da farklı bir hayat ve arkadaşlık var değil mi:)

Aslı dedi ki...

Pollyanna canım aklım sende esas... Ben de sana sağlık ve mutluluk diliyorum ve en kısa zamanda sağlığına kavuşacağına ve tekrar mutluluğu yakalayacağına inanıyorum:)

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

:)) evet, ne mutlu ki..

Aslı dedi ki...

:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kim o?