09 Şubat, 2010

Menengiç Kahvesi

Yaşadığımız şehirde yöresel ürünler ve çeşit çeşit eski eşyalarla döşenmiş hoş bir yer var. Buradaki en değişik içeceklerden biri de "Menengiç Kahvesi".

 

Yukarıdaki resim bahsettiğim yerin menüsünden alıntı. Muhtemelen siz de benim gibi Menengiç kelimesini değil de Çitlembik ve Bıttım kelimelerini daha tanıdık bulacaksınız:) Faydalarına bakınca o listedekilerden birini bile sağlasa ne güzel olur diye düşünüyor insan!


Üstelik bu güzel kokulu kahveyi işte burada, bir sedirde oturarak içiyorsunuz. Herşey bu kadar toz pembe mi? Hayır. Kahvenin en sevdiğim sunumu kapaklı fincanlarda yapılıyor. Ama bakırcılığın bu kadar önemli olduğu bir ilde bizimkiler hala bu güzel fincan takımlarını kullanmadıklarından neden bahsettiğimi anlamanız için Şanlıurfa Cevahir Konukevi' ndeki bir Menengiç Kahvesi sunumunu göstermek istiyorum:

  
Bu görüntüdeki bir kahveye kim hayır diyebilir ki?


5 kişi üşenmeyip içini döktü:

deniz dedi ki...

ben diyemem! şu an kokusu burnumda. sunum ne kadar öenmli değil mi? bende Türk kahvem böyle güzel geldiğinde birde yanına lokum oturtulmussa keyiften dört köşe oluyorum.

Aslı dedi ki...

Annem de hep çiftekavrulmuş afyon lokumu koyar yanına:)

Bu kapaklı fincanlar hem elin yanmasını engelliyor kem de kapağı kahvenin mis kokusunu içecek kişi kapağı açana kadar saklamış oluyor:) Bizim burada bunlardan çok satılıyor, birkaç kişiye hediye olarak aldım ama kendime gidip alamadım bir türlü...

Aslısın dedi ki...

Ben de Gaziantep'te içmiştim, harikaydı. Hatta eve de aldım, hala içiyorum. Sütle çok güzel oluyor.

Aslı dedi ki...

Burada da sert bir kahve olduğu için sütle servis ediyorlar ama ben süt sevmediğim için biraz sorun oluyor... Türk kahvesi gibi pişirilmiş hali çok sert olur içemezsiniz diyorlar ama bir dahaki sefere onu denemeyi düşünüyorum:)

POLLYANNA dedi ki...

Asli, ben de ilk kez Gaziantep'te icmistim.Hatta oksuruge filan iyi geldigi icin sonra bizimkilere aldirtip buralara kadar getirmistim ama dedigin gibi cok agir tadi, cok sevmemekle ictim bitti :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kim o?