17 Mart, 2010

Kriz Anına Hazır Mısınız?

Bugün güneşli güzel bir sabah olarak başladı. Okulda nöbetçiydim ama çocuklar güzel hava edeniyle bahçeye koşuştuğu için sakin bir nöbet günü diye düşünmüştüm.

Tam nöbet yerime giderken bir öğrencim bembeyaz bir suratla " Bayıldı! Birşey oldu! Ölecek gibi!" diye kekeleyerek beni bahçeye koşturdu...

6. sınıftaki bir öğrenci saklambaç oynerken bayılmış, düşerken kafasını çarptığı için kafasında kocaman bir şişlik oluşmuş. Neyse ki bir öğretmenimiz anında çocuğun yanına koşup boğazını tıkayan dilini çekerek dışarı çıkarmış. Çocuk kendinde değildi,nefes alamıyordu ama dili çıkartırken öğretmenin elini fena ısırdı... Ben gittiğimde çocuk nefes almaya başladı ve bir süre boğuluyor gibi tuhaf hırıltılar çıkardı... Kimsenin o şok haliyle 112'yi aramadığını fark ettim ve arayıp ambulans istedim.

Neyi fark ettim biliyor musunuz? O anda insan korkudan ve heyecandan ambulans çağırmayı hatta müdahale etmeyi bile düşünemeyebiliyor... İlk yardım eğitimi almıştım ama çocuğu ilk bulan ben olsaydım çocuğu yan çevirip dilini kurtarmayı akıl edemeyebilirdim...

Ambulansı aradığımdaysa önce bir süre müzik dinlemek sonra da "Sizi ilgiliye bağlıyorum" mesajını dinlemek çok sinir bozucuydu... "Açsana hadi!" diye söylenip durdum, eğer çok acil bir durum olsaydı işimiz bitmişti. Çünkü ambulans gelene kadar çocuk ayıldı. Veli toplantısı işçin gelen annesi kalabalığın ona baktığını fark edince bayıldı ve neyse ki sınıftan getirdiğim kolonyayla bir de onu ayılttık...

Çocuğun herhangi bir hastalığı yoktu, sıradan bir gündü ve beklenmedik bir olaydı. Gördüm ki ben kriz anlarına hazır değilim, sakin olamıyorum... İlk yardım konusunda gerçekten de bilinçi olmak gerekiyor, küçük bir yan çevirmek hareketi bile olayın gidişatını değiştirebiliyor...

6 kişi üşenmeyip içini döktü:

n@zo dedi ki...

En çok korktuğum şeylerden biri bu biliyor musun? Soğukkanlı değilimdir bende.. Çok geçmiş olsun
Bu arada bayılan kişiye kolonya koklatılmazmış içindeki maddelerden dolayı. Bunu da ilk yardım seminerinde öğrenmiştim :))

bir güzel çift dedi ki...

oldukça hareketli bir nöbet günü olmuş.Neyseki önemli bir problem olmadan atlatılmış.yazını okuyunca düşündümde yarında benim nöbet günüm.İnşallah kazasız belasız atlatırız :)
bu arada bende sana bir ödül var...sevgilerle...

zeynep dedi ki...

biz çok sık yaşıyoruz bu tür olayları canım, çocuklar küçük olduğundan öğretmenler odasında her an tetikte oturuyoruz, elimzden yarabandı pamuk düşmüyor:) ama dediğin gibi sakin olmak gerekiyor hele çocuklar bi toplanmasa çok daha kolay olacak herşey tabiii:)

Aslı dedi ki...

Nazo, biz de kolonya koklatmadık aslında bugün ama bildiğimizden değil o kargaşada düşünemediğimizden... Ama söylediğin iyi oldu, aklımda artık...

Aslı dedi ki...

Bir güzel çift(böyle hitap etmek de bir tuhaf geldi ama:)) umarım senin nöbetin sakin ve kazasız geçer... Hediyeye bakıyorum hemen, çok teşekkür ederim;)

Aslı dedi ki...

Zeynep, çocukları bayılan çocuğun başından sürükleyerek ayırdık gerçekten de, hepsi korkmuş ve meraklı bir şekilde toplanmıştı... Hatta sağlık görevlileri bir yandan çocuğu kontrol ediyor bir yandan da çemberi açmaya çalışıyordu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kim o?