04 Mart, 2010

Fazla Mutluluk Tez Sinir Krizi Getirir


Fazla muhabbet tez ayrılık getirir cümlesini son birkaç günüme uygulayınca bu sonuç çıkıyor. Küçük olumsuzlukları atlarsak bir bakalım neler oldu...

Bir öğrenci (ki babası vefat ettiği için kendisine okula geldiğimden beri gereksiz yere sürekli sevgi ve şefkat gösteriyordum, her gördüğümde yanına gidip halini hatrını soruyordum) sınıftaki arkadaşlarına hava atmak için konuşmamasını söylediğimde duymayacağımı sanıp bana "salak" dedi. "Sınıftan çık, rehber öğretmene git" dediğimde itiraz etti, kolundan tutup götümeye çalışınca da beni ittirip "Sana nooluyo gitmeyceeem işte" dedi. Bitti mi? Bitmedi. Koridora çıktı, rehber öğretmenin odasına girmek yerine " Okul çıkışında beni bekle, sana nasıl bri bela olduğumu gösterceem" diye böğürdü. Bu sohbet(!) böyle devam ederken müdür, rehber öğretmen ve diğer öğrenciler çocuğu alıp götürdü... Ben mi? Tuvalete gidip yüzümü yıkadım, sinirden titredim ve sonunda dayanamayıp ağladım... Çocuk hakkında şikayet dilekçesi yazdım ve disiplin cezası aldı... Sonunda da gelip "Şaka yapıyodum ben öğretmenim sen yanlış anlamışın" dedi. Öğretmenlikte benim için bir devir kapandı, öğrenciye mesafeli davranılan ve acıma duygusunun yansımadığı bir devir başladı... Öğrencilerimizin yapısı göz önüne alındığında bir biber spreyi mi bulundursam yanımda acaba diye düşünüyorum...








Hani bilgisayarlar geldi diye sevinmiştim ya, müdür bugün gelip o kadar uğraşarak kurduğum bilgisayarları toplamamı çünkü bürokratik sorun yüzünden bilgisayarların geri gönderileceğini söyledi... Daha kullanamamıştık bile...


Bugün koşu bandında 40 dakika koşabilmek için 27 dakika sıra bekledim. 4.5 hızıyla bantta salınan kadın onu sözle uyarmadığım için ( Keşke ben de daha cazgır olabilsem... Yoksa hayat böyle boşa bekleyerek geçecek...) bekleyen olduğu zaman 15. dakikada boşatmanız gereken koşu bandını 1 saat işgal etti...


Anlayacağınız üzere sanki kafamın üzerinde bir yağmur bulutuyla dolaşıyor gibiyim... Herkes halinden memnun, bir bende sağnaklar şimşekler var gibi...

14 kişi üşenmeyip içini döktü:

Merve dedi ki...

Benim içinde kötü bir gündü bugün canım tez zamanda atalım şu kötülükleri..çocuk çok edepsizmiş ama hak etmiş o cezayı çok iyi yapmışsın bence..

nazo dedi ki...

Okuldaki olaya çok üzüldüm. Maalesef var böyle artık böyle öğrenciler.. Hiçbir şey eskisi gibi değil.. Ben de yaşım gereği yakınım öğrencilere ama her zaman işe yaramıyor bu durum :(
koşu bandındaki kadına sinir oldum. İnsanlar neden bu kadar düşüncesiz ki.. Ben o kadar sıra görsem, normal zamandan daha erken bitirirdim kesin..
En iyisi bu hafta bitsin değil mi Aslı?
Hafta sonun güzel geçsin..

cecilia dedi ki...

hay allah bu çocuklara ne oluyor böyle, öğrenciliğin ne demek olduğunu bilmiyorlar, bizler böylemiydik, öğretmenimizi saygıyla sevgiyle anar, hürmette kusur etmez, yeri geldiğinde deli gibi korkar, ne kadar sevsek ve samimi hissetsek, arkadaş görsek de otoritesine uyum sağlardık..şimdiki çocuklar öğretmenleriylemi konuşuyorlar mahalle arkadaşlarıylamı belli değil..sıkma canını aslıcım geçer bugünler herkesin hayatlarında sıkıntılı, sancılı günler olabiliyor, ama geçiyor sonra..mutluluk gelir gider ama hiç bitmez..

zişniko dedi ki...

inanın hiç canınızı sıkmaya değmez. insan zaman içinde çok şey görüyor bu meslekte. ama şimdi eskisi gibi olmayacağımdesenizde huylu huyundan vazgerçmiyor. nerdenmi biliyorum? kendimden :)

Duygu dedi ki...

Off şu öğrenci olayı kötü olmuş... Bi kaçgündür benimde yaşadığım şeyler,geçmişe yolculuk yapmamı sağladı ve ilk defa bugün dedim ki kendime "gerçekten doğruymuş iyilikten maraz doğuyormuş."

Duru Günaçan dedi ki...

sinir bozucu bir günmüş gerçekten.
geçmiş olsun diyeceğim,çünkü bazı öğrencilerin insanı resmen hasta ediyorlar.
tüm öğretmenler zamanla senin verdiğin kararı vermek zorunda kalıyorlar.
maalesef bunu hepimiz farklı yollardan da olsa acı bir şekilde öğrenip bu kararı almak zorunda kalıyoruz.
en doğrusu arada mesafenin olması.

Aslı dedi ki...

Merve, umarım rahatlarız canım ya... Sende neler oldu bilemiyorum ama şu göğsümüzdeki ağırlıklar bir kalksa da derin bir nefes alsak...

Aslı dedi ki...

Nazo, gittikçe daha beter oluyorlar sanki... Koşu bandı konusunda aynı fikirdeyim yani biri arkanda senin keyfini beklerken (Kadınınki keyfi bir yürümeydi resmen!) nasıl rahat rahat devam edebilir ki insan?! Aklımı okumuşsun resmen: Bu hafta bitsin artık lütfennn! Ben de haftasonundan umutluyum...

Aslı dedi ki...

Ceci, en büyük hayal kırıklığını öğrencilerimi bizim onların zamanındaki haliyle kıyaslayınca yaşadım zaten... Farklı kuşaklarız tamam ama daha çok "farklı dünyaların insanlarıyız!"

Aslı dedi ki...

Zişniko, umarım haklısındır desem de yine sakin okul hayatıma mı dönsem... Ama son birkaç gündür yani patlamaya hazır bir sinir bombası halinde dolaşmaya başladığımdan beri öğrencilerle herşey daha yolunda gitmeye başladı...Yine de sonumuz aynı olacak muhtemelen, ben de sizin gibi kendim olacağım:))

Aslı dedi ki...

Marshmallow, evet evet evet! Sadece okulda ya da koşu bandında değil, şimdiye kadar kaç kişiye yeptığım iyilik suratımda koccaman bir tokat olarak patladı acaba? Bir yandan sinir olduğum insanlara benzemek istemem diyorum ama bir yandan da bıktım enayi muamelesi görmekten... Karışık durum...

Aslı dedi ki...

Kapkara Camdan Kelebek, staja gittiğimiz öğretmen "Onların yeterince arkadaşı var, bir de senin arkadaşlığına ihtiyacı yok. Onların öğretmene ihtiyacı var" demişti... İnsanlarla aramdaki mesafeyi bile ayarlayamayıp hemen gülcüklere kanıyorken çocuklara uzun süre nasıl dayanırım bilmiyorum ki?

deniz dedi ki...

bence de öğrenciyle mesafeli olmalı.bende bunu bizzat denemiştim.iyi olmak ne yazıkki onlar tarafından suistimal edilmene veya ciddiye alınmamaya neden oluyor. ne kadar ilginç değil mi? sıkma tatlı canını. benim teorim şu:herkese hakkettiği muamele gösterilmeli...

Aslı dedi ki...

Evet Deniz ya hakikaten ilginç, sana kötü davranana saygı gösterip seviyorsun iyi davrananın canına okuyorsun... Nasıl bir davranış biçimi bu böyle...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kim o?