31 Mart, 2010

Küçük Bir Ayrıntı mı? Emin misiniz?


12 Yaşınıza geri dönün, tekrar mavi ya da siyah önlüklerinizi giyin. Çantanızı alıp heyecanla okula gittiniz. Yaptığınız ödevleri gururla gösterdiniz, öğretmeninizin sorduğu soruya doğru cevap vermiş olmanın heyecanı ve mutluluğuyla içiniz içinize sığmıyor, mutluluktan ve heyecandan kalbiniz pır pır atıyor. O da ne? Öğretmeniniz "Siz büyüme çağındasınız, su içmezseniz sağlığınız bozulur!" diye uyarıyor. Çok susamanıza rağmen su içmemeye çalışmıştınız ama yine tuvaletiniz geldi... Gidecek yeriniz yok... Eve kadar koşmalı! Ama daha çok küçüksünüz, eve koşarken nasıl dayanacaksınız? Okulun da tuvaleti yok ki... Tuvalet yerine kullanılan o küçücük tahta barakada sadece toprağa kazılmış bir delik var... Çok kirli, çok pis kokuyor ve karanlık...  Okulu çok seviyorsunuz ama... Bir de tuvaleti olsa...


Öyle normal ki bizim için temiz bir tuvaletin varlığı, küçük bir ayrıntı gibi hayatımızda... Yokluğu hakkında düşünmek aklımızın ucundan bile geçmiyor, bir gün bi seferlik mahrumiyette sinirleniyor ve "Bu devirde böyle tuvalet olur mu?" diyoruz. Oysa ki bazı yerlerde tuvalet diye birşey yok... Eğer bu durumdaki minikler için birşeyler yapmak isterseniz para yardımı yapmanız gerekmiyor. Üstelik sadece tuvalet değil bir çok konuda bu çocuklar ihtiyaç içinde... Buraya tıklayarak "Okulumuza Tuvalet" projesi hakkında bilgi alabilir ve neler yapabileceğinize karar verebilirsiniz. Bu konuyu web sitenizden ya da e-mail yoluyla arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Gerisi size kalmış...

8 kişi üşenmeyip içini döktü:

Zeynep'in Evi dedi ki...

öyle güzel anlatmışsın ki..

naciye dedi ki...

merhabalar oncelıkle projemıze stenızde yer verdıgınız ıcın cok tesekkurler.tuvalet ıhtıyacını cok guzel cumlelerle acıklamıssınız, elınıze yuregınıze saglık.

YETENEK-SİZİN dedi ki...

bencede çok güzel anlatmışsın. Buarada canımcığım blogunun şanlonu haikaten harika, benim ki hala kalabalık:) ama çok şükür sonunda düzeldi:))

Aslı dedi ki...

Zeynep, canım çok teşekkür ederim..

Naciye Hanım, rica ederim umarım sesinizi duyurmanıza ve amacınıza ulaşmanıza yardım edebiliyoruzdur...

Yetenek-sizin, teşekkür ederim. Bu şablon bildiğimiz Bloggerın Minima şablonu. Ben sadece yazı kısmını kenarlardan biraz çekiştirmiş oldum. Tam hatırlayamıyorum ve yaparken birkaç kez görüntüyü katletmiştim ama html içindeki sayılarla oynayarak yaptım sadece. Yine de html kısmıyla oynamanı öneremiyorum çünkü bilgisayar öğretmeni olup html dersi aldığım halde ben bile dengeleri baya bir bozmuştum... Header da Shabby Blogstan :)

Stil Direktoru dedi ki...

Gözlerim doldu güzelim umarım cevapsız kalmayacağız

Aslı dedi ki...

İnşallah öyle olur edacım...

POLLYANNA dedi ki...

Ya super anlatmissin, herkesin elinden geleni yapmasi dilegiyle...

Aslı dedi ki...

Pollyannacım en azından gördüğüm kadarıyla bloggerlar birşeyler yapmaya çalışıyor. Umarım sesimiz duyulur...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kim o?